Zakończenie projektu międzynarodowego "BEnGlish - Board Game English"

 UE logo

gran1

28 lutego w Zespole Szkół Ekonomicznych i Mundurowych im.gen. Władysława Andersa w Chełmie zakończył się projekt "GRAngielski - angielski poprzez gry planszowe" finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu "Ponadnarodowa mobilność uczniów" Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Uczniowie ZSEiM mieli okazję podnosić swoje umiejętności posługiwania się językiem angielskim grając w gry planszowe z rówieśnikami z Włoch. 19 uczniów spędziło w październiku 2021r. tydzień w miejscowości Fondi we Włoszech. Kolejnych 19 uczniów wzięło udział w zajęciach przygotowawczych przed wyjazdem do San Sebastian de los Reyes w Hiszpanii. Niestety Pandemia Covid-19 oraz inne wydarzenia losowe uniemożliwiły wyjazd zagraniczny tychże uczniów. Koordynatorem projektu był nauczyciel j.angielskiego Paweł Ciesielczuk.

gran2

gran3

 

Ekonomy w Hiszpanii!

hiszpania

W dniach 14-20 listopada 10 uczniów i 2 nauczycieli Zespołu Szkół Ekonomicznych i Mundurowych w Chełmie gościło w San Sebastian de los Reyes w Hiszpanii w ramach projektu Erasmus+ "Europa Trivia Game". Uczniowie razem z rówieśnikami z Litwy, Francji i Hiszpanii pracowali przy projekcie, odwiedzili arenę walk byków, Pałac Królewski w Aranjuez, a także poznali największe atrakcje Madrytu, brali udział w zajęciach integracyjnych oraz zawarli nowe przyjaźnie. Już w styczniu kolejny wyjazd zagraniczny - tym razem do Francji.

 

 

Uczniowie Ekonomów szlifowali angielski we Włoszech

UE logo

italia1

W dniach 17 - 24 października br. 19 uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie GRAngielski wraz z nauczycielami języka angielskiego - Pawłem Ciesielczukiem - autorem projektu oraz Agnieszką Adamczyk I Łukaszem Janiszewskim przebywało w urokliwym miasteczku Fondi w regionie Lacjum we Włoszech.
Uczniowie uczestniczyli w wielu ciekawych przedsięwzięciach takich jak rozgrywki w gry planszowe, zajęcia sportowe, zwiedzanie rejonu Lacjum, Neapolu i Rzymu  oraz plażowanie.

italia4

italia3
Ogromne wrażenie na uczestnikach projektu wywarła wizyta na Monte Cassino, w trakcie której uroczyście upamiętnili żołnierzy polskich pochodzenia żydowskiego. Uroczystość zaszczycili swoją obecnością ambasador Izraela oraz ambasador Polski - pani  Anna Maria Anders.

italia2

Uczniowie biorąc udział w różnych aktywnościach mieli doskonałą okazję do doskonalenia swoich umiejętności językowych.
Przedsięwzięcie „GRAngielski – angielski poprzez gry planszowe” (nr przedsięwzięcia 219-2-PMU-2086) realizowane jest w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

 

Wyniki rekrutacji uzupełniającej do projektu "GRAngielski - angielski poprzez gry planszowe"

NAZWISKO I IMIĘ UCZNIA, KLASA

CAŁKOWITA LICZBA ZDOBYTYCH PUNKTÓW

  1. MAŁEK MAŁGORZATA IVBT

12

  1. PIKUŁA KLAUDIA IDT

11

  1. SZEWCZYK KAROL ICT

11

  1. GOŁEBIOWSKI SZYMON ICT

10

  1. ŁYDZIŃSKA KAMILA ICT

10

  1. ŁOŻYCZKA KLAUDIA IIIAP

10

  1. GARGOL PAULINA IIAT

9

  1. GRZYWNA PATRYCJA IIIATP

9

  1. GORCZYCA NATALIA IIIAP

9

  1. ŻEREBECKA EWELINA IVGT

9

  1. KOLENDA MARIA IIA

8

  1. OSIEJUK DANIEL ICT

8

  1. LODOWSKA MIRANDA IVGT

8

  1. OKOŃ KAROLINA IIICTP

7

  1. BAGNIUK MACIEJ IIICTP

7

  1. CZERWIŃSKI JAKUB IIIBTG

6

  1. ROCZON SZYMON IVGT

6

  1. WDOWIAK JAKUB IVGT

6

  1. FARFOS SEBASTIAN IIAT

5

  1. ZAGOŻDŻAN MATEUSZ IIIBTG

5

  1. ZAWISTOWSKI KUBA IIICTG

4

 

Na zielono zaznaczono uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie. Reszta uczniów stanowi listę rezerwową według kolejności na liście rankingowej. W przypadku tej samej liczby punktów, o kolejności uczniów decydują kryteria szczegółowe w następującej kolejności: ocena z zachowania, ocena z języka angielskiego, działania na rzecz szkoły, kryterium inkluzji. W przypadku identycznej liczby punktów w każdym kryterium szczegółowym, o kolejności na liście zadecyduje średnia ocen ucznia z j.angielskiego w momencie potrzeby zakwalifikowania ucznia z listy rezerwowej.

Przedsięwzięcie „GRAngielski – angielski poprzez gry planszowe” (nr przedsięwzięcia 219-2-PMU-2086) realizowane jest w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.  

"GRAngielski - angielski poprzez gry planszowe"

wlochyumowa1

Zaledwie kilka dni temu p. Dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych i Mundurowych im. gen. Wł. Andersa w Chełmie  Edyta Chudoba oraz koordynator projektu Paweł Ciesielczuk odbyli wizytę przygotowawczą w Istituto Tecnico Industriale im. Antonio Pacinotti we Włoszech (Fondi, prowincja Latina). Dyrektorzy obu szkół podpisali umowę o współpracy oraz ustalono szczegóły przyjazdu pierwszej grupy uczniów ,,Ekonomów" do Włoch. Kolejny krok - 19 uczniów ZSEiM odwiedzi włoską szkołę już w październiku w celu realizacji projektu. Przedsięwzięcie "GRAngielski - angielski poprzez gry planszowe" realizowane jest przez Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój w ramach projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów, finansowany przez Europejski Fundusz Społeczny oraz Budżet Państwa.

wlochyumowa2